Fysieke giftcard populairst, e-versie in opkomst..

Fysieke giftcard populairst, e-versie in opkomst..

2015 was het jaar waarin ik samen met een topteam van specialisten kookkado.nl heb gelanceerd. Een nieuwe site en voor mij een nieuwe vorm en kans om het plezier in koken te stimuleren. Over cadeaubonnen is de laatste tijd veel te doen geweest. Met kookkado.nl zijn wij erin geslaagd om giftcard op de markt te brengen die voldoet aan de eisen van de hedendaagse consument. In 2016 zullen wij zowel qua techniek als in het aantal partners gaan groeien. We zijn pas net begonnen! Terloops vond ik onderstaand artikel, fysiek of digitaal, voor beiden kun je bij ons terecht..

Cadeaubonnen blijven een populair én gewenst cadeau. Zo kreeg en gaf een grote meerderheid van de mensen vorig jaar een cadeaubon. Maar de papieren of plastic bon wordt wel steeds vaker vervangen door een e-versie.

Vorig jaar probeerde voor het eerst meer dan de helft van de cadeaubon-kopers ook de digitale gift card uit. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Blackhawk Netwerk onder ongeveer 2.000 Amerikanen. De fysieke bon blijft het populairst. Maar de e-bon is in opmars.

53 procent van de ondervraagde Amerikanen kocht het afgelopen jaar een digitale giftcard. En 94 procent gaf daar meer of hetzelfde bedrag aan uit, in vergelijking met een jaar eerder. Wat hen over de streep trok? Vooral de snelle elektronische bezorging. Maar ook het gemak ervan: de kaarten zijn makkelijker aan te schaffen en bovendien direct te versturen naar iemand die niet in de buurt woont, zonder het gedoe te hebben een pakketje te moeten verzenden.

Waarom kiest de consument voor een digitale cadeaubon?

  1. Snelle elektronische bezorging (51 procent)
  2. Makkelijker aan te schaffen (41 procent)
  3. Direct makkelijk naar iemand buiten de stad te versturen (35 procent)

Alhoewel de digitale cadeaubon het vaakst online aangeschaft wordt, houdt de ontvanger het niet alleen bij digitaal. 69 procent van hen koopt met de bon inderdaad iets online. Maar een groot deel (46 procent) ruilt de gift card in-store in.

Hoe wordt de digitale gift card aangeschaft?

  1. Online (82 procent)
  2. Mobiel (26 procent)
  3. Tablet (25 procent)

Cadeaubonnen zijn voor retailers een prima manier om aan extra omzet te komen. Net als met fysieke giftcards geeft maar liefst 82 procent van de cadeaubon-ontvangers meer uit dan de waarde van de bon. 76 procent raakt getriggerd om een bon in te leveren als ze van een speciale aanbieding horen. En 75 procent wil zichzelf graag verwennen als e-bonnen ingeruild worden.

Voor welke gelegenheid is een e-bon populair?

  1. Verjaardag (58 procent)
  2. Feestdagen zoals kerst (37 procent)
  3. Zomaar, zonder reden (24 procent)

De meeste digitale cadeaubonnen worden gekocht voor vrienden en dichtbijstaande familieleden (35 procent), zelfgebruik (28 procent), overige familie (27 procent), broers en zussen (22 procent) en kinderen (22 procent). Voor welke gelegenheid? Vooral verjaardagen. Maar ook feestdagen zoals kerst en ‘zomaar’ zijn populaire redenen.

Bron: Emerce

Geen reacties